Verklaring van CoronaCheck.nl

Status toegankelijkheid https://www.coronacheck.nl/

Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport is wettelijk verplicht om deze website te laten voldoen aan het Besluit digitale toegankelijkheid overheid.

De status van deze website is: B - voldoet gedeeltelijk ? - Ga naar de informatie over de nalevingsstatussen

De status is toegekend op basis van een eigen verklaring,
die voor het laatst is bijgewerkt op 12-01-2022

  • De onderbouwing bij deze eigen verklaring is gecontroleerd.
    Daaruit bleek dat de onderbouwing toereikend is om door een toezichthouder inhoudelijk te kunnen worden beoordeeld.
    Meer over de controle door Logius

Op deze pagina kunt u:

Inhoud

Verklaring

Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport streeft ernaar om de eigen online informatie en dienstverlening toegankelijk te maken, overeenkomstig het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.
Deze toegankelijkheidsverklaring is van toepassing op de inhoud van de website CoronaCheck.nl.

Een overzicht van alle websites, mobiele applicaties en verklaringen van Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport is beschikbaar via de link https://www.toegankelijkheidsverklaring.nl/register?instantie=ministerie+volksgezondheid+welzijn+sport&naam=

Nalevingsstatus: voldoet gedeeltelijk

Uit de door Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport gepubliceerde informatie blijkt dat de website CoronaCheck.nl gedeeltelijk voldoet aan het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.

Uit toegankelijkheidsonderzoek is gebleken dat nog niet aan alle eisen wordt voldaan. Voor elke afzonderlijke afwijking van de eisen is de oorzaak bekend en is het gevolg beschreven, zijn maatregelen genomen om de afwijking te kunnen opheffen EN wordt een concrete datum genoemd waarop de maatregelen zullen zijn uitgevoerd.

In de toelichting, onder het kopje onderbouwing van de verklaring, wordt aangegeven hoe ver Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport is gevorderd met de toegankelijkheid van CoronaCheck.nl en welke noodzakelijke maatregelen worden genomen om de website toegankelijker te maken.

De kenmerken van de verschillende statussen worden beschreven in de toelichting, onder het kopje Uitleg over de nalevingsstatussen.

Akkoordverklaring

Deze verklaring is op 14-10-2021 getekend voor 'gezien en akkoord' door een tekenbevoegd functionaris van Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport .
Functie: CIO en directeur Informatiebeleid, Ministerie van VWS.

De actualiteit, volledigheid en juistheid van deze verklaring zijn voor het laatst herzien op 12-01-2022.

Feedback en contactgegevens

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid?
Neem dan telefonisch contact op via 0800-1421 of mail naar helpdesk@coronacheck.nl. Tijdens openingstijden, elke dag tussen 08:00 en 20:00, wordt uw bericht zo snel mogelijk beantwoord. Komt u er niet uit? Dan kunt u contacto pnemen met de Nationale Ombudsman.

Aanvullende informatie van Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport

Het team van CoronaCheck.nl streeft ernaar toegankelijkheidsproblemen zo snel mogelijk op te lossen. Een aantal bevindingen uit het onderzoeksrapport is al opgelost zonder dat er een nieuw rapport is gemaakt.

De streefdatum waarop de website volledig zal voldoen: 01-02-2022.

Onderbouwing van de verklaring

Onderzoeksresultaten

  • Oké. De status van de website CoronaCheck.nl : voldoet gedeeltelijk

De website CoronaCheck.nl is onderzocht op toegankelijkheid en uit de rapportage blijkt volgens Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport dat nog niet aan alle onderstaande kenmerken wordt voldaan:

  • De onderzoeksresultaten waarop de claim is gebaseerd zijn beschikbaar via:
    • https://github.com/minvws/nl-covid19-coronacheck-app-coordination/blob/main/accessibility/2021-09-01%20Toegankelijkheidsonderzoek%20Coronacheck.nl%20(coronacheck.nl)%20versie%201.0.pdf
      Kenmerken die in de rapportage zijn vastgelegd:
      • Datum: 01-09-2021
      • Type onderzoek: handmatig onderzoek (eventueel deels automatisch)
      • Onderzoek uitgevoerd door: een onafhankelijke derde partij
      • Oké. Gebruikte standaard: EN 301 549 / WCAG 2.1 niveau AA
      • Oké. Actualiteit: voldoet aan de voorwaarde. Uit de rapportage blijkt dat de meet- en onderzoeksgegevens waarop het onderzoek is gebaseerd jonger zijn dan 36 maanden.
      • Oké. Onderzoeksmethode: voldoet aan de voorwaarde. Uit de rapportage blijkt dat bij het handmatige onderzoek een goed gedocumenteerde evaluatiemethode (WCAG-EM of gelijkwaardig) is gebruikt.
      • Oké. Vastlegging: voldoet aan de eisen. Uit de rapportage blijkt dat de onderzoeksresultaten zijn vastgelegd in een voor mensen leesbaar formaat, of in het machineleesbare formaat EARL.
  • De (gecombineerde) onderzoeksresultaten:
    • Oké. Omvatten alle eisen uit hoofdstuk 9 Web (voor websites) of 11 Software (voor mobiele applicaties) van de Europese toegankelijkheidsnorm EN 301 549. De eisen voor websites, mobiele applicaties en downloadbare documenten in deze norm zijn identiek aan de niveau A en AA succescriteria van de wereldwijd toegepaste toegankelijkheidsstandaard WCAG 2.1.
    • Oké. Zijn representatief voor alle content op het hoofddomein en eventuele de sub- en andere domeinen die in de verklaring worden genoemd.
  • Niet Oké. Tijdens het onderzoek zijn afwijkingen gevonden op de toegankelijkheidsstandaard, die niet konden worden hersteld voordat het onderzoek werd afgerond.
  • Oké. Op basis van de onderzoeksresultaten verklaart Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport dat de website gedeeltelijk voldoet aan de toegankelijkheidsstandaard.

(Onder het kopje Uitleg over de nalevingsstatussen worden de kenmerken van de verschillende statussen beschreven).

Afwijkingen van de toegankelijkheidsstandaard

  1. SC 1.1.1 - Niet-tekstuele content [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Alle niet-tekstuele content die aan de gebruiker wordt gepresenteerd, heeft een tekstalternatief dat een gelijkwaardig doel dient. […]

    • Oorzaak:

      De printbare pdf met vaccinatie-, test- of herstelbewijs is niet getagged en daardoor hebben afbeeldingen geen alternatieve teksten.

    • Gevolg:

      Zonder de juiste alternatieve tekst is de zichtbare informatie niet beschikbaar voor mensen die de afbeelding niet (goed) kunnen zien.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      De code die de pdf met het coronabewijs genereert wordt aangepast.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  2. SC 1.1.1 - Niet-tekstuele content [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Alle niet-tekstuele content die aan de gebruiker wordt gepresenteerd, heeft een tekstalternatief dat een gelijkwaardig doel dient. […]

    • Oorzaak:

      Er zijn pdf's die geen goede tekstalternatieven hebben.

      Op pagina: https://coronacheck.nl/nl/faq/7-1-onderzoek-hoe-weten-we-of-coronacheck-werkt/

    • Gevolg:

      De inhoud van de pdf's is niet voor iedereen beschikbaar.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      Er komt een HTML-pagina om deze cijfers te presenteren, in plaats van een pdf-document.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  3. SC 1.3.1 - Info en relaties [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Informatie, structuur en relaties overgebracht door presentatie kunnen door software bepaald worden of zijn beschikbaar in tekst.

    • Oorzaak:

      De printbare pdf met vaccinatie-, test- of herstelbewijs is niet getagged.

    • Gevolg:

      Hulpapparatuur kan deze pdf niet presenteren. De pdf kan ook niet door alle pdf-readers goed worden weergegeven.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      De code die de pdf met het coronabewijs genereert wordt aangepast.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  4. SC 1.3.1 - Info en relaties [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Informatie, structuur en relaties overgebracht door presentatie kunnen door software bepaald worden of zijn beschikbaar in tekst.

    • Oorzaak:

      In het proces om een bewijs te printen is de structuur van de pagina's niet helemaal in orde.

    • Gevolg:

      Het kan wat lastiger zijn om de pagina's te begrijpen.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      De code van de website wordt aangepast.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  5. SC 1.3.1 - Info en relaties [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Informatie, structuur en relaties overgebracht door presentatie kunnen door software bepaald worden of zijn beschikbaar in tekst.

    • Oorzaak:

      De codelaag bij pdf's is niet altijd goed.

      Op pagina: https://coronacheck.nl/nl/faq/7-1-onderzoek-hoe-weten-we-of-coronacheck-werkt/

    • Gevolg:

      Pdf's zijn niet door iedereen even goed te gebruiken en begrijpen.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      Er komt een HTML-pagina om deze cijfers te presenteren, in plaats van een pdf-document.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  6. SC 1.4.3 - Contrast (minimum) [niveau AA]
    • Beschrijving van de afwijking:

      De visuele weergave van tekst en afbeeldingen van tekst heeft een contrastverhouding van ten minste 4,5:1, behalve in de volgende gevallen:

      • Grote tekst: Grote tekst en afbeeldingen van grote tekst hebben een contrastverhouding van ten minste 3:1;
      • Incidenteel: Tekst of afbeeldingen van tekst die deel zijn van een inactieve component van de gebruikersinterface, die puur decoratief zijn, die voor niemand zichtbaar zijn, of die onderdeel zijn van een afbeelding die significant andere visuele content bevat, hebben geen contrasteis.
      • Woordmerken: Tekst die onderdeel is van een logo of merknaam heeft geen contrasteis.
    • Oorzaak:

      Bij de pdf 'Pdf Factsheet doorlopende evaluatie':

      De lichtblauwe teksten, bijvoorbeeld '1. Adoptie CoronaCheck ', (#37AEE4) hebben een te lage contrastverhouding met de witte achtergrond (#FFFFFF): 2,5:1 waar dat minimaal 4,5:1 zou moeten zijn.

    • Gevolg:

      Deze teksten zijn voor slechtzienden moeilijk of niet te lezen.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      Er komt een HTML-pagina om deze cijfers te presenteren, in plaats van een pdf-document.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  7. SC 2.4.2 - Paginatitel [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Webpagina's hebben titels die het onderwerp of doel beschrijven.

    • Oorzaak:

      Bij de pdf 'Pdf Factsheet doorlopende evaluatie' op pagina https://coronacheck.nl/nl/faq/7-1-onderzoek-hoe-weten-we-of-coronacheck-werkt/ :

      Het document heeft geen documenttitel.

    • Gevolg:

      Dit kan een probleem zijn voor bijvoorbeeld blinde mensen of mensen met een cognitieve beperking, zoals een kort werkgeheugen of een concentratiestoornis. Een beschrijvende documenttitel helpt de lezer om te begrijpen wat de inhoud is van de pdf en het helpt bij het navigeren van tabblad naar tabblad in een programma om pdf’s te lezen.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      Er komt een HTML-pagina om deze cijfers te presenteren, in plaats van een pdf-document.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  8. SC 2.4.5 - Meerdere manieren [niveau AA]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Er is meer dan één manier beschikbaar om een webpagina binnen een verzameling webpagina's te vinden, behalve wanneer de webpagina het resultaat is van, of een stap in, een proces.

    • Oorzaak:

      De printbare pdf met vaccinatie-, test- of herstelbewijs heeft geen bladwijzers.

    • Gevolg:

      Het minder gemakkelijk om door het document te navigeren.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      De code die de pdf met het coronabewijs genereert wordt aangepast.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  9. SC 2.4.5 - Meerdere manieren [niveau AA]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Er is meer dan één manier beschikbaar om een webpagina binnen een verzameling webpagina's te vinden, behalve wanneer de webpagina het resultaat is van, of een stap in, een proces.

    • Oorzaak:

      Bij de pdf 'Pdf Factsheet doorlopende evaluatie' op pagina https://coronacheck.nl/nl/faq/7-1-onderzoek-hoe-weten-we-of-coronacheck-werkt/ :

      De pdf heeft geen bladwijzers.

    • Gevolg:

      Het minder gemakkelijk om door het document te navigeren.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      Er komt een HTML-pagina om deze cijfers te presenteren, in plaats van een pdf-document.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022
  10. SC 4.1.2 - Naam, rol, waarde [niveau A]
    • Beschrijving van de afwijking:

      Voor alle componenten van de gebruikersinterface (inclusief, maar niet uitsluitend voor formulierelementen, links en door scripts gegenereerde componenten), kunnen de naam (name) en rol (role) door software bepaald worden; toestanden (states), eigenschappen (properties) en waarden (values) die door de gebruiker ingesteld kunnen worden, kunnen door software ingesteld worden; en kennisgeving van veranderingen in deze items is beschikbaar voor user agents, met inbegrip van hulptechnologieën.

    • Oorzaak:

      In het proces om een bewijs te printen:

      De sluitknop van het bericht 'We halen nu jouw vaccinaties op' heeft geen rol en ook geen naam. Hulpapparatuur kan daarom niets met deze 'knop'.

      Dit element is ook niet goed onder de volgende criteria:

      • 1.1.1: Er is geen tekstalternatief voor de afbeelding en mensen die de afbeelding niet kunnen zien, weten niet dat hij bestaat.
      • 1.3.1: Het kruisje is alleen met CSS is geplaatst. Dit kan een probleem voor mensen die een alternatieve weergave van de pagina gebruiken, bijvoorbeeld een eigen stylesheet.
      • 2.1.1: Het kruisje is niet te bedienen met het toetsenbord.
    • Gevolg:

      De knop is niet voor iedereen bruikbaar.

    • Alternatief:

      Neem contact op met de helpdesk.

      Bel 0800-1421 (gratis). Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20. Bereikbaar van maandag t/m zondag 08.00 – 20.00 uur

      Of stuur een e-mail naar: helpdesk@coronacheck.nl

    • Maatregel:

      De code van de website wordt aangepast.

    • Planning voor de uitvoering van de maatregel: 01-02-2022

Andere toegankelijkheidsissues

(geen opgegeven)

Onevenredige last

De maatregelen die Ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport heeft benoemd leiden niet tot een onevenredige last.

(Zie onder uitleg over onevenredige last voor meer informatie)


Algemene toelichting

Uitleg over de nalevingsstatussen

De vooruitgang in digitale toegankelijkheid wordt bepaald aan de hand van nalevingsstatussen, die weergeven hoever een overheidsinstantie is gevorderd met het toegankelijker maken van een website. Voordat de wettelijke verplichting van kracht werd waren er slechts twee statussen: de toegankelijkheidsnorm schreef voor dat een website volledig moest voldoen aan alle toegankelijkheidseisen, met als resultaat status voldoet volledig. In geval het niet kon worden aangetoond dan was de status altijd voldoet niet.

De huidige aanpak kent vijf nalevingsstatussen. Doel is het bereiken van de status voldoet volledig. De statussen voldoet gedeeltelijk en eerste maatregelen genomen zijn tussenstappen op weg naar het einddoel.

De statussen en hun kenmerken zijn:

A: Voldoet volledig

  • De overheidsinstantie kan aantonen dat de website of mobiele app volledig aan alle toegankelijkheidseisen uit de norm voldoet.
  • De overheidsinstantie voldoet zowel aan de wettelijke verplichting als aan de norm.
  • Het in de wettelijke verplichting vastgelegde doel is behaald.

B: Voldoet gedeeltelijk (= in control verklaring)

  • De overheidsinstantie kan aantonen dat er een actueel, volledig en juist beeld is van de toegankelijkheid van de website of mobiele app.
  • Er wordt nog niet voldaan aan alle toegankelijkheidseisen uit de norm.
  • De overheidsinstantie heeft concrete verbetermaatregelen benoemd en een planning gemaakt om de afwijkingen te herstellen.
  • De overheidsinstantie is daardoor in control over de toegankelijkheid van de website of mobiele app.
  • De overheidsinstantie voldoet wel aan de wettelijke verplichting, maar nog niet volledig aan de norm.

C: Eerste maatregelen genomen

  • Er is nog geen goed beeld van de toegankelijkheid van de website of mobiele app.
  • De overheidsinstantie heeft concrete verbetermaatregelen genomen om dat beeld te krijgen.
  • De overheidsinstantie voldoet wel aan de wettelijke verplichting, maar niet aan de norm.

D: Voldoet niet

  • Er is geen goed beeld van de toegankelijkheid van de website of mobiele app.
  • De overheidsinstantie heeft geen concrete verbetermaatregelen benoemd om inzicht te krijgen in de (mate van) toegankelijkheid.
  • De overheidsinstantie voldoet enkel aan de wettelijke verplichting om een toegankelijkheidsverklaring te publiceren.
  • Omdat de wettelijke verplichting voorschrijft dat overheidsinstanties de noodzakelijke maatregelen nemen om hun websites en mobiele applicaties toegankelijker te maken worden de overheidsinstantie aangespoord om binnen een bepaalde termijn concrete maatregelen te benoemen, inclusief planning.

E: Geen toegankelijkheidsverklaring gepubliceerd

  • De overheidsinstantie heeft voor de website of mobiele applicatie geen toegankelijkheidsverklaring gepubliceerd.
  • De overheidsinstantie voldoet niet aan de wettelijke verplichting om een toegankelijkheidsverklaring te publiceren.
  • Omdat de wettelijke verplichting voorschrijft dat overheidsinstanties de noodzakelijke maatregelen nemen om hun websites en mobiele applicaties toegankelijker te maken wordt de overheidsinstantie aangespoord om op korte termijn een toegankelijkheidsverklaring te publiceren waarin concrete maatregelen zijn benoemd, inclusief planning.

Het uitgangspunt is dat verbetermaatregelen worden benoemd, ingepland en uitgevoerd. En dat daarmee wordt doorggeaan totdat volledig aan alle toegankelijkheids is voldaan.
Als een website lange tijd in een status blijft hangen, dan wordt aan de beleidsmatige eis toegankelijker maken niet langer voldaan.

Uitleg over onevenredige last

Het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid staat overheidsinstanties toe om gebruik te maken van de mogelijkheid om afzonderlijke eisen uit de toegankelijkheidsstandaard - tijdelijk - niet toe te passen, als dit voor hen onevenredig belastend is.

Met de uitzonderingsmogelijkheid 'onevenredige last' dient zorgvuldig te worden omgegaan; het ontbreken van prioriteit, tijd of kennis bij een overheidsinstantie zijn geen legitieme redenen om de toegankelijkheidsstandaard niet toe te passen.

Zie voor de formele, geldende tekst artikel 3, lid 2 tot en met 4 en de toelichting bij artikel 3 van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.

Inhoud die buiten de werkingssfeer valt van het Besluit

Het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid is niet van toepassing op de volgende content van websites en mobiele applicaties:

  • Kantoorbestandsformaten die zijn gepubliceerd voor 23 september 2018, tenzij dergelijke content nodig is voor actieve administratieve processen met betrekking tot de door de betrokken overheidsinstantie vervulde taken;
  • Vooraf opgenomen, op tijd gebaseerde media die zijn gepubliceerd voor 23 september 2020;
  • Live uitgezonden, op tijd gebaseerde media;
  • Onlinekaarten en onlinekarteringsdiensten, mits essentiële informatie op navigatiekaarten op een toegankelijke, digitale wijze wordt verstrekt;
  • Van derden afkomstige content die niet door de betrokken overheidsinstantie wordt gefinancierd of ontwikkeld en evenmin onder haar verantwoordelijkheid valt;
  • Reproducties van stukken uit erfgoedcollecties die niet volledig toegankelijk kunnen worden gemaakt om redenen van bewaring, authenticiteit of het ontbreken van geautomatiseerde en kostenefficiënte oplossingen om toegankelijkheid te bewerkstelligen;
  • Content die enkel beschikbaar is voor een gesloten gebruikersgroep en die is gepubliceerd voor 23 september 2019, tot de betreffende website ingrijpend wordt herzien;
  • Content van websites en mobiele applicaties die niet noodzakelijk is voor actieve administratieve processen en die niet wordt aangepast na 23 september 2019.

Bron: Artikel 2, tweede lid van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.

In deze verklaring wordt gerefereerd aan verschillende bronnen. Onderstaande lijst bevat de links naar deze bronnen.

template versie 20211209